فوتبال ایران همچنان با قدرت سقوط می کند
هبوط
اجتماعی فرهنگی

فدراسيون بين‌المللي فوتبال، پنجشنبه هفته گذشته اولين رده‌بندي تيم‌هاي ملي جهان  در سال 2013 را اعلام كرد كه براساس آن اسپانيا كماكان در صدر جدول قرار دارد.

به گزارش «تابناک»، اتفاق مهم در بين تيم‌هاي برتر آسيا براي ايران و ازبكستان رخ داده است. ازبك‌ها در رنكينگ جديد جايگاه چهارم آسيا را با 555 امتياز در اختيار گرفته و اين در حالي است كه تيم ملي ايران با 537 امتياز تيم پنجم آسيا شده است. ايران در حال حاضر تيم شصتم جهان است.

جالب این که در رده بندی فعلی تیمهای جاماییکا و هندوراس بالاتر از ایران قرار گرفتند !

در مدتی که کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال بود، فوتبال ایران یک جام جهانی و یک جام ملتها را برای تیم ملی بزرگسالان، یک بازی های آسیایی و دو المپیک برای تیم ملی امید، سه جام جهانی و جام آسیا برای تیم ملی جوانان، یک جام جهانی و دو جام آسیا برای تیم ملی نوجوانان و یک جام آسیایی و یک حذف زود هنگام از جام جهانی برای تیم ملی فوتسال داشته است. آمار از ناکامی ۸۱ درصدی فوتبال ایران در بخش های مختلف ( منهای فوتبال ساحلی و فوتبال و فوتسال بانوان که همیشه با شکست همراه بوده است ) خبر می دهد و حالا پرسش اینست که «سناریوی» شما واقعا قابل دفاع است؟

 سناریوی شما برای اداره فدراسیون فوتبال همانی است که در انتخابات فارس، کرمانشاه و هرمزگان شاهد بودیم؟ دوره «سطحی نگری» خیلی وقت است گذشته ...

به هر حال پس از حماسه ملبورن یکبار دیگر و بازهم با تکیه بر همان نسل طلایی به جام جهانی رفتیم اما حالا به چنان گردنه سختی خورده ایم که ممکن است برای دومین دوره پیاپی بازهم باید در حسرت جام جهانی بنشینیم.

اما اگر بعد از همان حماسه ملبورن شروع می کردیم و عنان تیم های نوجوانان و جوانان در باشگاهها و در تیم ملی را به دلال ها و آدم های کاسب کار نمی دادیم اکنون آنقدر نوجوان و جوان خوب داشتیم که همانند ژاپن از نیمه راه ، صعودمان را به جام جهانی جشن می گرفتیم.
حقیقت اینجاست که ما دیگر نمی توانیم به استعدادها و نبوغ ذاتی بازیکنان خود در آسیا ببالیم که از این حیث نیز تهی هستیم.

کدام بازیکن را در لیگ برتر سراغ دارید که بتواند یار مستقیم خود را دریبل بزند و از سر راه بردارد؟ علی کریمی و یکی دو بازیکن دیگر را فاکتور بگیریم که آنها هم ماحصل تشکیلاتی بالا آمدن در این فوتبال نیستند و بیاییم از همین ژاپن و کره الگو بگیریم تا ده سال بعد به قافله فوتبال آسیا برسیم.

به میانگین سنی تیم های بزرگ ما مثل استقلال و پرسپولیس و سپاهان نگاه کنید و آنگاه ببینید تیم ملی دارای چه میانگین سنی است.
در آسيا ژاپني‌ها كه با يك پله صعود رتبه بيست و يكم جهان را در اختيار گرفته‌اند، صدرنشين هستند.

 برخلاف ماه‌هاي گذشته كره‌جنوبي بالاخره در رنكينگ صعود داشته تا به جايگاه سي و چهارم جهان برسد و رتبه دومي خود در آسيا را حفظ كند. استراليا هم طبق روال ماه‌هاي گذشته تيم سوم آسياست. اتفاق مهم در بين تيم‌هاي برتر آسيا براي ايران و ازبكستان رخ داده است. ازبك‌ها در رنكينگ جديد جايگاه چهارم آسيا را با 555 امتياز در اختيار گرفته و اين در حالي است كه تيم ملي ايران با 537 امتياز تيم پنجم آسيا شده است. ايران در حال حاضر تيم شصتم جهان است.

آیا اینها با این شرایط می خواهند معجزه کنند؟

امروز هم که فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون آسیا از سوی afcانتخاب شده حتما اهالی فدراسیون از بابت این هنرنمایی خود به خود می بالند و اینجاست که به دست اندرکاران کنفدراسیون فوتبال آسیا هم شک می کنیم چرا که یا شاخصه های ایشان با واقعیات نمی خواند و یا اینکه باید به کارشناسان و اهالی فن در فوتبال ایران شک کرد!

 

FIFA Rank Zone Rank Team Pts  +/- Pos
  21 1 Japan 834 1 Up  
  34 2 Korea Republic 687 1 Up  
  36 3 Australia 674 0 Equal  
  56 4 Uzbekistan 555 11 Up  
  60 5 Iran 537 -1 Down  
  86 6 China PR 415 2 Up  
  89 7 Iraq 392 3 Up  
  95 8 Jordan 375 -1 Down  
  99 9 Korea DPR 363 0 Equal  
  103 10 United Arab Emirates 346 -7 Down

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 30 دی 1391برچسب:,
ارسال توسط عباس کمالخانی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 3374
بازدید کل : 89235
تعداد مطالب : 672
تعداد نظرات : 30
تعداد آنلاین : 1